Hejsan svejsan jag ska baka en kaka

 jag vill ge er ett magiskt recept på kladdiga chokladmuffins.
I februari skrev jag samma recept men om du tittar efter noga har jga gjort en förändring.......


2 ägg
2 deceliter mjöl
2 1/2 deceliter socker
1 kryddmått salt
4 matskedar kakao
1 1/2 tesked vanilj socker
1/2 tesked bakpulver
100 gram margarin eller smör.

så här gör du:

1 sätt ugnen på 175º.
2 Ställ ut ca 13 muffinsformar på en plåt.
3 smält smöret och låt det svalna.
4 blanda ägg och socker.
5 tillsätt de andra ingredienserna.
6 blanda.
7 fördela smeten i formarna.
8 ställ in plåten i ugnen i 9 min och 30 sek.
9 ställ in i kylskopet i en kvart innan servering.
10                 ÄT!!!
                                                                           mitt recept på kladdiga muffins!!!! kram Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0